ماهانه تیر ۱۳۹۶

قیمت گذاری وب سایت
دارایی نامشهود

قیمت گذاری وب سایت

قیمت گذاری وب سایت

قیمت گذاری وب سایت، دامنه اینترنتی، پایگاه داده آنلاین و تحت وب، فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیکی یکی از تخصصی‌ترین قیمت‌گذاری های دارایی نامشهود محسوب می شود.

شایان ذکر است که ارزشگذاری وب سایت نمی تواند تنها با محاسبه رنک الکسا یا رنک گوگل محاسبه شود. این قبیل محاسبات برای ارزشگذاری غیر قابل اتکا هستند نمی توان ارزش واقعی و قابل استناد آنها را از این طریق محاسبه کرد. ارزشگذاری وب سایت نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارد و ارزش وبسایت هنگام فروش یا واگذاری بیزنس و کسب و کار بسیار حائز اهمیت است.

 

 

غولهای برندهای دیجیتال
دارایی نامشهود

غولهای برند دیجیتال

غولهای برند دیجیتال

غولهای برند دیجیتال کدام هستند؟ برندهای بزرگ اینترنتی در اختیار چه کسانی است؟

برندهای بزرگی در دنیا هستند که نه صرفا تنها به علت پیشکسوت بودنشان، بلکه به خاطر دامنه گسترده خدمات و مشتری در سطح جغرافیای زمین، حرفی برای گفتن دارند. همه می دانیم که در هر کسب و کاری “مشتری” است که ریاست می‌کند. تنها مشتری می تواند همه را اخراج کند، از مدیرعامل گرفته تا ساده‌ترین کارمند. شاید از خودتان بپرسید چگونه؟!!! بسیار ساده است، مشتری با خرج کردن پولش در جایی دیگر، برای برندی دیگر، به راحتی می تواند شما را از کسب و کار بیاندازد و خانه نشین کند و همدست گرمابه و گلستان مشتری کیست که به او چنین قدرتی می دهد؟ درست است “برند”. او صادق ترین همراه  مشتری است، چهره‌ی واقعی یک کسب و کار را فقط برند می تواند به مشتری نشان دهد.

حال چهار برند برتر به شما معرفی می کنیم، که نه تنها امتحان خود را نزد مشتری پس داده اند، بلکه در میان کسب و کارهای مشابه نیز محبوب بوده و برایشان نقش مادر را ایفا می کنند. این برندها نه تنها انتخاب می شوند، بلکه انتخاب نیز می کنند، برندهای دیگر را زیرمجموعه ی خود می کنند و خوشه های برند را تشکیل می دهند.

این غولها کدام برند می توانند باشند جز: Yahoo، Google، Microsoft و AOL

برند های مایکروسافت: facebook, multimap, Expedia, Blinkx و دیگر برندهای زیرمجموعه

برندهای گوگل: ؛Youtube, Fox, eBay, Blogger  و دیگر برندهای زیرمجموعه

برندهای یاهو : Alibaba, flicker, Overture, Kelkoo  و دیگر برندهای زیرمجموعه

برندهای آ.اُ.ال: Amazon, Veoh, IMDB, Netscape و دیگر برندهای زیرمجموعه

جالب است بدانید، ابر برندها هم با هم در ارتباط هستند، مثلا ۵% سهام AOL به گوگل تعلق دارد.

 

 

آمازون و برندهای زیرمجموعه
دارایی نامشهود

آمازون و برندهای زیرمجموعه

آمازون و برندهای زیرمجموعه

شرکت آمازون بیش از آنچه که فکرش را می کنید برند و شرکت زیرمجموعه دارد. حداقل ۱۲۸ شرکت از پاریس تا دوبی زیرمجموعه‌های آمازون هستند.

هنگامی که جف بیسوس چگونگی سفر خود در فضا یا تست رانندگی ربات ۱۳ فوت از ترانسفورماتور را نشان می‌دهد، او در واقع خود را برای شکار استارت‌آپ بعدی که قرار است باعث تقویت امپراطوری آمازون شود، آماده می کند. در طول تقریبا دو دهه خرده فروشی، آمازون دست کم ۱۲۸ شرکت به دست آورده است.

آمازون و برندهای زیرمجموعه

چه چیزی باعث شده آمازون اینگونه بازار را درو کند و پیش برود؟ “وقتی آمازون تصمیم می گیرد در نبردی رقابت کند، تمام تلاشش را می کند تا پیروز میدان باشد، اگر نتواند، رهبر بازار را می خرد” جرمی لوین – سهامدار شرکت Quidsi که در سال ۲۰۱۱ توسط آمازون خریداری شد.

وجه اشتراک برندها، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که آمازون تحت شعاع خود قرار داده:

استارت‌آپ‌هایی که تکنولوژی خرده‌فروشی را پیش گرفته اند که کمک می کنند آمازون در مدار مستقیم اپل، گوگل و نتفلیکس قرار گیرد یا آن را به یک جغرافیا یا رده جدید جلب کند.

 

توسط: Zoë Henry

ترجمه: برندایندکس