منشور هویت برند

منشور هویت برند

طراحی از صفر و یا بازطراحی

ابزاری ساده، دقیق و قابل اتکا در اختیار صاحبان برند

 

 

معرفی منشور هویت برند:

امروزه هویت نام تجاری همانند سرمایه، برای سازمان و محصولات آن ارزش می‌آفرید؛ زیرا نام تجاری عنصر مهم و نامشهود در راستای ایجاد تصویری ماندگار در ذهن مصرف کننده است. در واقع، حصول به این هدف از طریق پایبندی به ارزش‌ها و اصول در نظر گرفته شده خواهد بود. آنچه باید مدنظر قرار گیرد، ماهیت پویا و هویت زنده یک نام تجاری است؛ زیرا در نتیجه مجموعه‌ای عوامل در طول زمان به طور فزاینده‌ای تضعیف و تقویت می‌شود.
هویت برند همان جوهره برند است. مهمترین و منحصربفردترین خصوصیات برند، در هویت برند نمایان می شود. هویت برند، تعیین‌کننده فردیت، آرمانها و اهداف، ارزشها و علائم شناسایی برند است. تفاوت هویت و تصویر در این است که هویت، آن چیزی است که شما هستید در حالیکه تصویر، برداشتی است که مصرف‌کننده طی ارتباط با شما، از شما استنباط می‌کند.

تدوین منشور هویت برند در تمامی ابعاد

بخشی از هویت برند در جلوه‌های ظاهری آن، نظیر رنگ و طرح برند، نمود پیدا می کند. گرچه تعیین هویت بصری و ظاهری برند، یک گام ضروری و اولیه به شمار می آید، ولی تمام ابعاد هویت را پوشش نمی‌دهد. جوهر اصلی برند آن چیزی است که قرار است درآینده تصویر شده و در ذهن مشتری نقش بندد. ظاهر آراسته و آنچه که به چشم می‌آید، بیان هویت یک برند است. انتخاب نماد، مستلزم تعریف روشنی از معنای برند است. برند برای آن که قدرتمند باشد، وظیفه دارد نسبت به هویت خود وفادار بماند. برای هویت برند، ابعاد مختلفی در نظر گرفته شده است. این ابعاد شامل اجزای ظاهری و گرافیکی برند، شخصیت برند، ارتباط برند با مخاطبین، فرهنگ، کیفیت و سایر عوامل است. یکی از مهمترین عوامل تشکیل دهنده تصویر، هویت برند است. تلاش برایی تقلید باعث می شود تا مدیران، هویت برند خود را فراموش کرده و همرنگ جماعت شوند. با فرصت طلبی و عامه پسندی، برند جوهر اصلی خود را از دست می دهد و باعث می شود تا برند تبدیل به ظاهر بزک کرده ای باشد که هیچ معنایی ندارد. هویت می‌تواند بیانگر کیفیت برند باشد.

نتایج مورد انتظار:

  • تهیه منشور هویت و تصویر ذهنی برند
  • ترسیم و هدف گذاری جایگاه محصول یا خدمت در ذهن مصرف‌کننده
  • شناسایی پتانسیل استراتژیک بازار
  • شناسایی نقاط ضعف و قوت محصول یا خدمت
  • طراحی راهکارها و راهبردهای مؤثر بمنظور نیل به اهداف سازمان
  • جذب مشتریان جدید و حفظ و ارتقاء وفاداری مشتریان

حوزه خدمت:

امروزه ارتقاء سطح برند و تغییر تصورات ذهنی جامعه فرصتی مغتنم برای چشمگیر کردن فعالیت‌های بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف است.