غولهای برندهای دیجیتال

غولهای برند دیجیتال

غولهای برند دیجیتال

غولهای برند دیجیتال کدام هستند؟ برندهای بزرگ اینترنتی در اختیار چه کسانی است؟

برندهای بزرگی در دنیا هستند که نه صرفا تنها به علت پیشکسوت بودنشان، بلکه به خاطر دامنه گسترده خدمات و مشتری در سطح جغرافیای زمین، حرفی برای گفتن دارند. همه می دانیم که در هر کسب و کاری “مشتری” است که ریاست می‌کند. تنها مشتری می تواند همه را اخراج کند، از مدیرعامل گرفته تا ساده‌ترین کارمند. شاید از خودتان بپرسید چگونه؟!!! بسیار ساده است، مشتری با خرج کردن پولش در جایی دیگر، برای برندی دیگر، به راحتی می تواند شما را از کسب و کار بیاندازد و خانه نشین کند و همدست گرمابه و گلستان مشتری کیست که به او چنین قدرتی می دهد؟ درست است “برند”. او صادق ترین همراه  مشتری است، چهره‌ی واقعی یک کسب و کار را فقط برند می تواند به مشتری نشان دهد.

حال چهار برند برتر به شما معرفی می کنیم، که نه تنها امتحان خود را نزد مشتری پس داده اند، بلکه در میان کسب و کارهای مشابه نیز محبوب بوده و برایشان نقش مادر را ایفا می کنند. این برندها نه تنها انتخاب می شوند، بلکه انتخاب نیز می کنند، برندهای دیگر را زیرمجموعه ی خود می کنند و خوشه های برند را تشکیل می دهند.

این غولها کدام برند می توانند باشند جز: Yahoo، Google، Microsoft و AOL

برند های مایکروسافت: facebook, multimap, Expedia, Blinkx و دیگر برندهای زیرمجموعه

برندهای گوگل: ؛Youtube, Fox, eBay, Blogger  و دیگر برندهای زیرمجموعه

برندهای یاهو : Alibaba, flicker, Overture, Kelkoo  و دیگر برندهای زیرمجموعه

برندهای آ.اُ.ال: Amazon, Veoh, IMDB, Netscape و دیگر برندهای زیرمجموعه

جالب است بدانید، ابر برندها هم با هم در ارتباط هستند، مثلا ۵% سهام AOL به گوگل تعلق دارد.