پایگاه دانش – مطالب علمی و مدل ارزشگذاری برند

پایگاه دانش برندینگ – با توجه به رسالت آموزشی و ترویجی مرکز ارزش‌گذاری برند ویرا، اطلاعات و مطالب علمی و تجربی افراد، شرکتها و موسسات معتبر داخلی و خارجی گردآوری و ارائه می‌گردد، با توجه به تعدد و تنوع مطالب، گزارشات این بخش در سایت اختصاصی IP Business ارائه گردیده است. همچنین شما می‌توانید از طریق RSS به صورت اتوماتیک از اطلاعات جدید این بخش مطلع گردید.

.

اطلاعات این بخش در قالب دسته‌بندی‌های زیر قابل دسترسی می‌باشند:

دیدگاه مدیران

بررسی مورد های عملی

مقالات و گزارشات

نقطه نظرات شخصی

اخبار دارایی فکری

معرفی کتاب

مطالب مفید

دارایی نامشهود
قیمت گذاری وب سایت
قیمت گذاری وب سایت قیمت گذاری وب سایت، دامنه اینترنتی، پایگاه داده آنلاین و تحت وب، فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیکی یکی از تخصصی‌ترین قیمت‌گذاری های دارایی نامشهود محسوب می شود....
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
غولهای برند دیجیتال
غولهای برند دیجیتال غولهای برند دیجیتال کدام هستند؟ برندهای بزرگ اینترنتی در اختیار چه کسانی است؟ برندهای بزرگی در دنیا هستند که نه صرفا تنها به علت پیشکسوت بودنشان، بلکه...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
آمازون و برندهای زیرمجموعه
آمازون و برندهای زیرمجموعه شرکت آمازون بیش از آنچه که فکرش را می کنید برند و شرکت زیرمجموعه دارد. حداقل ۱۲۸ شرکت از پاریس تا دوبی زیرمجموعه‌های آمازون هستند. هنگامی که جف...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
حق امتیاز یا فرانچایز Franchise
حق امتیاز یا فرانچایز Franchise چیست؟ فرانچایز یک نوع از کسب و کار است که به افرادی که آنرا اداره می کنند تعلق دارد، اما این مرکز توسط یک شرکت...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
دارایی نامشهود چیست؟
دارایی نامشهود چیست؟ داراییهای نامشهود اساساً به دو دسته تقسیم می شود: ۱٫  داراییها ی نامشهود قابل شناسایی ۲٫ داراییهای نامشهود غیرقابل شناسایی داراییها نامشهود قابل شناسایی،داراییهای می باشد که...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
ثبت برند چیست؟
ثبت برند در ایران به چه شکل صورت می گیرد؟ علامت تجاری/ برند عبارت است از اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
برندسازی چیست؟
برندسازی چیست و چه ویژگی دارد؟ استراتژی نام تجاری، برندسازی (به انگلیسی: Branding)، فرایند معنا بخشیدن به یک نام است. برندسازی مجموعه‌ای از راهکارهاست که به نام تجاری شما هویت...
ادامه مطلب
ارزشگذاری
معتبرترین Made in های جهان کدامند؟
معتبرترین Made in های جهان معتبرترین Made in های جهان/کشورهای سازنده در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت statista رتبه‌بندی و توسط برندایندکس به اشتراک گذاشته می شود. هیچ زمانی مانند قرن حاضر...
ادامه مطلب
ارزشگذاری
ابعاد و مزایای ارزشگذاری برند
ابعاد و مزایای ارزشگذاری برند ارزش بسیار بالای برند تا چندین برابر کل دارایی‌های فیزیکی بدون هزینه استهلاک افزایش سرمایه حاصل از تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش اعتبار نزد بانکها...
ادامه مطلب
ارزشگذاری
مزیت ارزشگذاری برند و ابعاد
در این بخش ابعاد و مزیت ارزشگذاری ارائه گردیده است. مزیت های ارزشگذاری بنا به نیاز و موقعیت هر بنگاه بصورت تکی یا جمعی قابل دستیابی است. مزیت ارزشگذاری برند ارزش...
ادامه مطلب
ارزشگذاری
ارزش برند در صورتهای مالی بنگاه
ارزش برند در صورتهای مالی بنگاه مدیر مرکز ارزش‌گذاری برند؛ با تاکید بر اینکه نام و نشان تجاری بخشی از ثروت و دارایی یک بنگاه اقتصادی محسوب می شود، گفت:...
ادامه مطلب
ارزشگذاری
ارزشگذاری سهام
ارزشگذاری سهام
ادامه مطلب
ارزشگذاری
رتبه‌بندی برند
رتبه‌بندی برند
ادامه مطلب
ارزشگذاری
تاریخچه ارزشگذاری برند
تاریخچه ارزشگذاری برند ارزیابی راهکارهای اجرا شده در مقوله مدیریت برند و محاسبه بازگشت سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اما کنترل یک دارایی با عوامل کیفی قابل...
ادامه مطلب
ارزشگذاری
برند بورس
  برند بورس
ادامه مطلب
ارزشگذاری
فرهنگ واژگان و دانشنامه
جدول دانشنامه و فرهنگ واژگان مرکز ارزشگذاری برند ویرا
ادامه مطلب
ارزشگذاری
ارزش جاری و مبانی تعیین
مبنای تعیین ارزش جاری عموما تعیین ارزش جاری اقلام ترازنامه واحد تجاری به دوره های تورم مربوط میباشد. برای تعیین ارزشهای جاری، ارزشهای تاریخی با ارزشهای جاری جایگزین می شود.
ادامه مطلب
ارزشگذاری
مبانی ارزشگذاری سهام
مبانی ارزشگذاری سهام و تعیین قیمت پایه مبانی ارزشگذاری سهام و روش تعیین قیمت پایه یکی از بنیادی‌ترین مباحثی است که فعالان بازار سرمایه بدان می پردازند.  فعالان بازار سرمایه عموما”...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
دعاوی مالکیت فکری
دعاوی مالکیت فکری دعاوی مالکیت فکری همیشه یکی از معظلات و چالش ها بر سر دارایی های نامشهود بوده است. مرکز داوری و میانجیگری سازمان جهانی مالکیت فکری، به عنوان...
ادامه مطلب
دارایی نامشهود
مشهودترین دارایی نامشهود
مشهودترین دارایی نامشهود سازمان مشهودترین دارایی نامشهود، که لقب برند در سازمانها است، یکی از پتانسیلهای ارزشی در دارایی های سازمان به حساب می‌آید. در ادبیات کلاسیک اقتصاد، نیروی کار،...
ادامه مطلب
لیست برندهای ارزشمند ایران ۱۳۹۶

می خواهم در لیست برندهای ارزشمند ایران حضور داشته باشم.