حوزه استراتژی

حوزه استراتژی

مدیریت استراتژیک و برنامه عملکرد با تمرکز بر برند

کنترل و پایش ارزش


نظارت و کنترل دائمی یک دارایی و یا مجموع داراییهای شرکت، بمنظور اطلاع و کنترل بر وضعیت و ارزش اقتصادی آن و اجرای عملکرد متناسب با وضیت پیش‌آمده بدلیل تغییرات احتمالی ایجاد شده در طول زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارت امتیازی برند


برندهای موفق در فضای رقابت امروزی، تنها پس از انجام یک پروسه ارزیابی و پایش ۳۶۰ درجه است که می‌توانند از فرصتها برای بهبود نقاط قوت خود استفاده کرده و از تهدیدها مصون باقی‌بمانند و با توجه به شرایط بازار موقعیت‌یابی استراتژیک داشته باشند.

طرح توجیه اقتصادی


ین مفهوم از واژه انگلیسی Feasibility study، به معنی امکان سنجی گرفته شده‌ است که به ارزیابی و تحلیل ظرفیت بالقوه پروژه یا بنگاه پیشنهاد شده می‌پردازد. همانطور که از نام آن برمی‌آید، در مطالعات امکان سنجی به آنالیز فنی و اقتصادی یک ایده، طرح می‌پردازد.

بازیافت و رونق ارزش برند


بازیافت و رونق برند تاکتیکی ضروری و نیز دشوار و زمانبر برای شرکتهایی است که به نحوی در این محیط اقتصادی و پرتغییر، نتوانسته اند همراه با تغییرات اقتصادی و محیطی، تعامل خود را با مصرف کنندگان و سایر ذینفعان خود حفظ کنند.

تحلیل ریسک


واژه ریسک به معنی امکان از دست رفتن ارزش است. ریسک حاصل از عدم وجود قطعیت و شفافیت در دنیای واقع است. آنالیز ریسک تکنیکی است که مرکز ارزشگذاری ویرا برای شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌ها و عواملی که ممکن است موفقیت یک پروژه یا دستیابی به یک هدف را به مخاطره بیندازند، مورد استفاده قرار می‌دهد.

آنالیز ساختار سرمایه


تعادل هزینه و سرمایه از موضوعات مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذران است، که به آن نرخ بازگشت سرمایه (Rate on Investment) گفته می‌شود. در دنیای اقتصادی، این آنالیز معیاری برای سنجش اثربخشی و موفقیت پروژه از میان معیارهای بودجه‌بندی سرمایه‌ای است که به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد تا عملکرد سرمایه‌گذاری را ارزیابی و مقایسه نماید.

تجاری سازی فناوری


تجاری سازی، بخش مهمی از فرآیند نوآوری است و هیچ فناوری و محصولی بدون آن با موفقیت وارد بازار نمی‌شود. ایجاد بسترهایی برای عرضه دانش و فناوری، علاوه بر فراهم آوردن ارزش‌های اقتصادی قابل توجه برای سازمان‌ها، منجر به رشد اقتصادی و فناوری جامعه می‌شود.

ادغام، تملیک و اصلاح ساختار


ادغام  و تملیک (Merge & Acquisition) از موضوعات مهم و استراتژیک در این دهه بشمار می رود. از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد بدلیل افزایش فشارهای اقتصادی بر کسب و کارها و مشکلات شدید نقدینگی، مدیران و مالکان بنگاه‌های اقتصادی غالبا درگیر معاملات و پیشنهادات تحصیل و ادغام می شوند.

آماده سازی برای پذیرش در بورس های خارجی


پذیرش شرکت‌ها در بازارهای بورس بین‌المللی، علاوه بر اینکه به گسترش بازار سرمایه و تقویت تأمین مالی شرکت‌ها می‌انجامد، دارای مزایای متعددی برای ناشر، متقاضی پذیرش و سهامداران آن است.
  • استراتژی برند، به صاحبان برند نشان می‌دهد که در کدام یک از ابعاد مرتبط با برند خود دارای قوت هستند، ضعف‌هایشان در حوزه برند را تعیین می‌کند، برندشان را با رقبا مقایسه می‌کند، امکان خودارزیابی را برایشان فراهم می‌آورد.
  • با تحلیل موارد مذکور برای برند برنامه‌ریزی استراتژیک نوشته و مالک برند را کمک می‌کند تا این استراتژی‌ها را اجرایی نماید. استراتژی برند، همان اجرای گام‌ به گام مدیریت استراتژیک و برنامه عملکرد با تمرکز بر برند است.

حوزه استراتژی