تاریخچه ویرا

تاریخچه ویرا

مرکز ارزشگذاری برند ایران در ۱۳۸۸ هجری شمسی (۲۰۰۹ میلادی) در جهت ارزشگذاری برند، فرهنگ‌سازی، انتقال تجربه و دانش به شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی شروع به فعالیت کرد. این مرکز از سال ۱۳۸۹ به عنوان شریک تجاری (نماینده انحصاری) شرکت Intangible Business انگلستان به فعالیت خود ادامه داد و در سال ۱۳۹۰ تحت عنوان مرکز ارزش‌گذاری برند ویرا تغییر نام داد.

در زمان آغاز فعالیت مرکز، برند در ایران تنها یک واژه برای توصیف لوگو و علامت تجاری و به عنوان عنصری از آمیزه بازاریابی و فروش بود در حالیکه برند در کشورهای پیشرفته یک قلم دارایی بسیار ارزشمند که قابلیت درج در صورت‌های مالی بنگاه را داشته باشد، به حساب می آمد. بسیار خرسندیم که به عنوان رهبر بازار توانسته ایم دیدگاه اقتصادی و ارزش‌گذاری علمی برند را در ایران فرهنگ سازی نماییم.

  • تاسیس شرکت

 

  • شروع روابط کاری با Intangible Business انگلستان

1388
سال
  • دریافت نمایندگی انحصاری از شرکت Intangible Business انگلستان

 

  • انتشار رسمی ISO 10668 در دنیا

 

  • پایه گذاری ارزشگذاری برند و دارایی نامشهود بر اساس ISO 10668: 2010 در ایران

1389
سال
  • تغییر نام شرکت

 

تغییر نام از مرکز ارزشگذاری برند ایران به مرکز ارزشگذاری برند ویرا

  • انطباق استاندارد IVSC: 2011 در خصوص ارزشگذاری برند و دارایی نامشهود

 

  • ارائه و ثبت مدل بومی ارزشگذاری برند در ایران

    بر اساس استانداردهای ISO 10668  و IVSC: 2011 یک مدل بومی برای ارزشگذاری برند در ایران ارئه و ثبت گردید.

 

1390
سال
  • به رسمیت شناخته‌شدن توسط نهادهای قانونی و دولتی

ارانه گزارشات رسمی ارزشگذاری برای نهادهای قانونی و دولتی نظیر سازمان خصوصی سازی، بورس، اعضای جامعه حسابداران رسمی، قوه قضاییه، بانکها

 

  • تبدیل شدن به یک پیشرو در صنعت و رهبر بازار ارزشگذاری برند

1391
سال

انجام بالغ بر ۱۶۰ پروژه ارزشگذاری در صنایع مختلف

1395
سال

رسالت ۲۰۲۰ ویرا

راه‌اندازی بورس برند و دارایی‌های نامشهود

ارائه لیست معتبر ارزش برندها در سطح منطقه

1400
سال