بیشتر بدانید

پرسش و پاسخهای متداول

برند/علامت تجاری/نشان تجاری چیست و چه ارزشی دارد؟

برند یا علامت تجاری صرف‌نظر از اینکه یک نشان تجاری برای شناخت و قضاوت یک کسب و کار است، قسمتی از دارایی آن کسب و کار به حساب می آید، که می تواند قیمت/بهای ریالی یا رقمی داشته باشد. برند نوعی دارایی نامشهود یا غیرفیزیکی است که در فرمول و مدلهای مختلف ارزش‌گذاری می شود.

دارایی نامشهود/دارایی معنوی/دارایی فکری چیست؟

دارایی نامشهود به مجموعه دارایی غیر فیزیکی گفته می‌شود که قابل مشاهده و لمس نیست ولی تاثیرات آن در کسب و کار یک بنگاه اقتصادی قابل توجه است.

دارایی نامشهود چگونه ارزشگذاری می‌شود؟

دارایی نامشهود با توحه به کاربرد یا تاثیراتی که روی درآمد و سود یک شرکت می‌گذارد، در فرمول و روشهای مختلف ارزشگذاری می شود. مرکز ارزشگذاری برند ویرا با تکیه بر دانش، مدل ارزشگذاری و استاندارهای بین‌المللی سرویس‌های از این قبیل را ارائه می‌دهد.

برندایندکس از چه مدل قیمت‌گذاری/روش ارزشگذاری استفاده می کند؟

این مرکز با استفاده ار تحلیل‌ اقتصادی مبتنی بر مدل EVA و MVA و با استفاده از استانداردهای ISO10668 و IVSC2011، تحت لیسانس شرکت Intangible Business انگلستان ارزشگذاری برند را به انجام می رساند.

هزینه ارزشگذاری برند / قیمت‌گذاری برند چقدر است؟

هزینه ارزشگذاری برند با توجه به صنعت و نوع کسب وکار شرکت و در نتیجه تخمین حجم کار، پس از دریافت فرم BI12، محاسبه و اعلام می گردد.

زمان مورد نیاز برای ارزشگذاری برند / قیمت گذاری برند چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای تعیین قیمت برند به طور استاندارد بین ۲-۴ هفته و بعد از دریافت کامل مدارک و اسناد مورد نیاز است.

مراحل / پروسه ارزیابی قیمت برند به چه شکل است؟

چرا باید برند / نام تجاری خود را ثبت کنیم؟

برند / نام تجاری، قسمتی از دارایی، ثروت و سهام یک شرکت است که رقم بهای برند گاهی بسیار قابل توجه بوده و نقش مهمی را در خرید و فروش سهام و سایر تصمیمات استراتژیک و رشد و توسعه کسب و کار ایفا می کند. از این رو قیمت‌گذاری برند می تواند بسیار مفید واقع شود.

آیا یک طرح یا ایده هم قابل ارزشگذاری است؟

بله، ارزشگذاری یک طرح یا ایده نوعی از ارزشگذاری است که با تخمین درصد موفقیت و تعیین میزان سوددهی آینده آن طرح/ایده محاسبه می شود.

ارزشگذاری استارت‌آپ چه کمکی به صاحب شرکت می‌کند؟

ارزشگذاری استارت‌آپ در صورت قابل توجه بودن قیمت استارت‌آپ، حس اعتماد را در سرمایه‌گذار افزایش داده و کمک می کند تا صاحب شرکت با دردسر کمتر و ارزش منصفانه برای ایده خود سرمایه‌گذار جذب کند.

می‌خواهم در یک استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کنم، چگونه مطمئن شودم؟

سرمایه‌گذاری یا خرید سهام در یک شرکت نوپا که هنوز امتحان خود را پس نداده است (میزان سودآوری و موفقیت آن در آینده با تردید مواجه است)، ملزم به آن است که ریسک‌های آن تا حد امکان شناسایی شود، در نتیجه ارزشگذاری استارت‌آپ توسط یک موسسه معتبر و امین می تواند برای شما بیشترین اطمینان ممکن را فراهم کند.

ارزشگذاری در برندایندکس به چه صورت است؟

برندایندکس در سه کلاس B، A و C  خدمات ارزشگذاری را ارائه می دهد که جزئیات را در جدول کلاس‌های ارزشگذاری می توانید ملاحظه کنید.

می‌خواهم یک شریک خارجی / سرمایه‌گذار خارجی بگیرم. برندایندکس چگونه خدمات ارزشگذاری را در این راستا ارائه می دهد؟

با انتخاب کلاس A ارزشگذاری و دریافت گزارش به زبان انگلیسی و تاییدیه‌ی شرکت Intangible Business انگلستان مسیر را برای شما هموار خواهیم کرد.

چقدر زمان برای ارزشگذاری برند لازم است؟

می خواهم شریک/سرمایه‌گذار خارجی بگیرم، آیا برندایندکس می تواند در این راستا سرویس ارزشگذاری برند ارائه دهد؟

با انتخاب کلاس A ارزشگذاری و دریافت گزارش به زبان انگلیسی و تاییدیه‌ی شرکت Intangible Business انگلستان، مسیر را برای شما هموار می کنیم.

چگونه به قیمت عادلانه در یک استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کنم؟ (به قیمت بخرم)

برندایندکس علاوه بر تخصص مالی و استفاده از تیم فنی مجرب، ارزش استارت‌آپ مورد نظر شما را نیز در مقایسه با سایر کسب و کارها در صنعت مشابه ارزشگذاری می کند.

چگونه سهام شرکت خود را به بهترین وجه بفروشم؟ (به قیمت بفروشم)

برای فروش سهام به قیمت عادلانه، به نکات زیر توجه فرمایید:

  • رجوع به موسسات معتبر برای قیمت گذاری دارایی‌های نامشهود
  • درج ارزش برند و دارایی‌های نامشهود در سهام شرکت

طرح رتبه‌بندی برند ایران چیست؟

این مرکز با اجرای طرح ارزشگذاری و رتبه‌بندی برندهای ارزشمند ایران، سعی دارد با استفاده از تجربه خود و برای اولین بار در داخل کشور، با یک متدلوژی جامع، دقیق و معتبر، ارزشمندترین برندهای ایران را ارزیابی نموده و پنجره جدیدی را پیش روی صاحبان برند، فعالان بازارهای مالی و محققان حوزه برند بگسترد.

همچنین مرکز ارزش‌گذاری برند ویرا با اجرای طرح رتبه‌بندی برندهای ارزشمند ایران، مراجعه به رتبه‌بندی‌های غیردقیق و صرفا نمایشی که در حال حاضر در حوزه برند و شرکت‌ها انجام می‌شود را متوقف نموده و خطر اتکای فعالان حوزه برند به این رتبه‌بندی‌ها و در نتیجه تحقیقات و تصمیمات ناصحیح بر مبنای آنها را رفع می‌نماید.

چرا در رتبه‌بندی برندهای ایرانی شرکت کنم؟

در رتبه‌بندی برندهای ایرانی شرکت کن!

برای اینکه بدانی جایگاه اقتصادی برند شما در بین دیگر برندها کجاست؟

چه فایده اگر رتبه اول صنعتی رو به سقوط باشی؟

موقعیت رشد برند شما نسبت به صنایع دیگر چگونه است؟

پتانسیل رشد و توسعه برند شما چقدر است؟

می‌خواهم یک کسب و کار همراه با برند خریداری کنم، هزینه‌ی ارزشگذاری برند را چه کسی باید بپردازد؟ (خریدار یا فروشنده)

معمولا هزینه‌ی ارزشگذاری برند بر عهده‌ی صاحب فعلی برند است، مگراینکه توافقی بین طرفین صورت پذیرد.