ارزش برند های فناوری اطلاعات و ارتباطات

تهران، در نقش سیلکون ولی منطقه

رشد فزاینده ICT در ایران و به خصوص در تهران، خلق ایده‌های نو و تولد روزافزون استارت‌آپ‌های کاربردی و نوین، که توانسته‌اند کیفیت زندگی روزمره مردم را ارتقاء دهند، نویدبخش بازار پررونق ICT در آینده‌ی این مرز و بوم و افزایش رفاه مردم است.
وسعت بازار ایران و نیاز و استقبال مردم از فناوری اطلاعات این فرصت را فراهم می‌آورد که رشد و نمو محصولات فناورانه ICT که در زندگی روزمره‌ی مردم قابل استفاده باشد، بطور فزاینده توسعه یابد. همین عامل می‌تواند سبب‌ساز تفکری باشد که تهران هم می‌تواند سیلیکون ولی منطقه شود. ولی الزامات پیش‌نیازهای آن چیست؟

ICT بزرگترین و ارزشمندترین برندهای دنیا را در اختیار دارد!

صنعت ICT شاید خود به تنهایی، یک نیاز بنیادی روزمره نباشد، اما مسیر دستیابی به نیازهای روزمره را مخصوصا از طریق تجارت الکترونیکی هموار می‌کند. بستری است که کمک می‌کند در زمان کمتر، با دقت بیشتر و آسانتر کارهای روزمره را انجام داده و در نتیجه آسایش و زمان فراغت بیشتری داشته باشیم. با نگاهی به لیست‌های منتشر شده توسط کمپانی‌های معتبر بین‌المللی در زمینه ارزش برندهای جهانی میتوان این موضوع را اثبات نمود.

ارزش-ویژه-برندهای-ICT

حال سوالات اساسی اینجاست:
• ارزش برندهای ICT ایران چقدر است؟
• آیا برندهای ایرانی می‌توانند در لیست برندهای جهانی قرار گیرند؟
• چگونه با برندهای معتبر جهانی، در بازار ایران شریک شویم؟ شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و اوراکل و… چه برند و چه کمپانی در ایران را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب می‌کنند؟
• سرمایه‌گذاران خارجی از کجا به لیست برندها، استارت‌آپ و شرکت‌های معتبر ICT دسترسی پیدا کنند؟

رقابت در هیچ صنعتی مانند ICT نیست، برندهای IT هستند که حمکرانی می‌کنند!

ICT صنعتی است بسیار پرطرفدار و مورد استفاده اقشار مختلف جوامع است، ایده‌های نو هر لحظه در حال تولد هستند و نرخ تحولات در این زمینه بسیار سریع است. سودآوری در این صنعت به مراتب بالاتر از سایر صنایع بوده و مدت زمان مورد نیاز برای طی مسیر دوره سرمایه‌گذاری در این صنعت بسیار کوتاه‌تر از سایر صنایع است. توسعه سریع صنعت ICT و بازده سرمایه‌گذاری بسیار بالا، سبب ساز رقابت بسیار پر رونق این کسب و کار (اعم از نرم افزار، سخت افزار، تجارت الکترونیکی،  اپراتور مخابراتی، ارائه‌دهنده خدمات شبکه، امنیت، اینترنت و پهنای باند، Startup، نمایندگی‌، ارائه‌دهنده خدمات تخصصی و مشاوره، Fintech) نسبت به سایر کسب و کارها، گردیده است. نگاهی به آمار ارزش ویژه برندهای ICT که در بخش قبل آمده موید این موضوع است.

برندهای جهانی ICT در جستجوی همکاری و فعالیت در ایران

شما باید در لیست برندهای ارزشمند ایران قرار بگیرید!

زیرا از ارزش ویژه برند خود مطلع خواهید شد.

چون‌که شما مستحق بهتر و بیشتر شناخته شدن هستید.

برای اینکه فاصله خودتان با رقبا را اندازه‌گیری کنید.

زیرا با ارزشگذاری برند، ارزش سهامتان را واقعی‌سازی می‌کنید.

زیرا متوجه خواهید شما جایگاه شما در این صنعت کجاست.

زیرا متوجه خواهید شد چقدر باید تلاش کنید تا به اهدافتان برسید.

اکنون این فرصت فراهم گشته است که، در لیست برندهای ارزشمند صنعت ICT ایران، حضور یافته و سعی کنیم برای آن جایگاهی در لیست برندهای جهانی، ایجاد نماییم.

ما مسیر موفقیت‌آمیزی برای شما طراحی کرده‌ایم، با ما همراه شوید!

مرکز ارزش‌گذاری برند ویرا به عنوان پیشروترین و باسابقه‌ترین مرکز مستقل ارزشگذاری ایران که از تجربه ارزشگذاری بالغ بر ۱۶۲ شرکت بزرگ و کوچک داخلی و خارجی برخوردار است، در این طرح اقدام به ارزشگذاری و ارائه اولین لیست ارزش برندهای ایرانی به تفکیک صنعت نموده است.  
انتشار لیست برندهای معتبر ، این ارمغان را به مشتریان بازار محصولات شرکت‌های صنعت فناوری اطلاعات می‌دهد که با اعتماد بیشتری در فرآیند خرید و فروش تصمیم‌گیری نمایند. در ایران تاکنون سمینار، کنفرانس، همایش و جشنواره‌های متعددی در خصوص برند برگزار شده است، اما تاکنون لیستی از ارزش برندهای ایرانی براساس یک مدل  بین‌المللی ارائه نگردیده است.
برندایندکس، با اجرای این طرح سعی دارد برای اولین بار در کشور، ارزش ویژه برند را با یک متدلوژی جامع، دقیق و معتبر، ارزیابی نموده و با انتشار جدول (ICT Brand Value List 96)، مراجعه به رتبه‌بندی‌های نمایشی را متوقف نموده و خطر اتکای فعالان اقتصادی به این رتبه‌بندی‌ها را پایان دهد.
ارزش‌گذاری ریالی به عنوان کاراترین ابزار اندازه‌گیری میزان رشد اقتصادی یک کسب و کار و ارزیابی پایداری سود آن در طول زمان است و می‌تواند به‌ عنوان سنجه بسیار مهمی در ارزیابی‌های کلان اقتصادی و تصمیمات سهامداران بکارگرفته شود. درج ارزش برند و دارایی‌های نامشهود در صورت‌های مالی شرکت می‌تواند ارزش سهام را برای سهامدارن، سرمایه‌گذاران و ذینفعان نمایان و مشهود سازد.

اهم دغدغه‌های قابل رفع شرکت‌های IT

ارزش برند فناوری اطلاعات

ارزش برند فناوری اطلاعات

مزایای حضور در طرح رتبه‌بندی برندهای ارزشمند ICT

• تعیین ارزش واقعی برند و دارایی‌های نامشهود و دریافت گواهی و تاییدیه رسمی
• جایابی در لیست برندهای ارزشمند ایران (دلخواه)
• ارزش‌گذاری دقیق سهام و تعیین ارزش واقعی شرکت (فروش سهام، ورود به بورس با بالاترین قیمت)
• استفاده به عنوان آورده در سرمایه‌گذاری‌های مشترک داخلی و خارجی (برند در ازای سرمایه نقدی)
• معرفی و شناساندن اعتبار برند (من برندی معتبر و قابل اعتماد هستم)
• پایش عرضی ارزش برند، تحلیل برون‌شرکتی و مقایسه برند با رقبا (کجای دنیای رقابت هستم؟)
• پایش طولی ارزش برند، تحلیل درون‌شرکتی و تحلیل روند (میزان واقعی رشد و آینده کسب و کار من چقدر است؟)
• تحلیل اقتصادی مبتنی بر مدل‌های EVA و MVA
• کمک به اخذ وام و تسهیلات بانکی از طریق افزایش اعتبار
• پرداخت خسارت، دیون و ورشکستگی
• استفاده در دعاوی حقوقی و قضایی
• جذب ساده‌تر و افزایش انگیزه در پرسنل (من در شرکتی معتبر، مشهور و آینده‌دار کار می‌کنم )

مهلت ثبت نام

کلاس های ارزشگذاری

کلاس A

گزارش رسمی

  • استفاده از مدل استاندارد و بومی ارزشگذاری
  • امضای هیئت کارشناسان رسمی دادگستری
  • تاییدیه موسسه Intangible Business انگلستان
  • تاییدیه موسسه حسابرسی بین المللی
  • بازبینی سالیانه
  • شرکت در جلسات مذاکره، فروش، ادغام و تملیک
  • گزارش جامع، تحلیل کسب و کار و ارزیابی اقتصادی به زبان انگلیسی

کلاس B

گزارش رسمی

  • استفاده از مدل استاندارد و بومی ارزشگذاری
  • امضای کارشناس رسمی دادگستری
  • ————
  • تاییدیه موسسه حسابرسی داخلی
  • بازبینی سالیانه
  • شرکت در جلسات مذاکره، فروش، ادغام و تملیک
  • گزارش جامع، تحلیل کسب و کار و ارزیابی اقتصادی به زبان فارسی

کلاس C

گزارش تک صفحه ای

  • استفاده از مدل استاندارد و بومی ارزشگذاری
  • ————
  • ————
  • ————
  • ————
  • ————
  • ————

ارزشگذاری برندهای ICT ایران ۱۳۹۶

می خواهم در لیست ارزشگذاری برندهای ICT حضور داشته باشم.